CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 26, 2013

Demi masa

"Demi masa! Sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran" (Surah Al-Asr)

Apabila menghayati setiap maksud ayat di atas,  jelas peringatan dari Allah betapa ruginya kita jika masa sehari semalam dibiarkan berlalu tanpa melakukan sebarang kebaikan untuk mengumpul saham akhirat. Benar, kehidupan dunia juga penting. Akan tetapi biarlah kehidupan kita di dunia ini berlandaskan ketaqwaan dan setiap inci perjalanan, perbuatan, bual bicara dan ibadat wajib dan sunat dilakukan semata mata kerana Allah. Semata mata kerana Allah. Hadirkan syukur yang ikhlas di dalam hati di masa susah dan senang kita. Waktu diberi kesenangan terlalu ramai yang mudah bersyukur akan tetapi jika bencana melanda terlalu sedikit golongan manusia yang mampu sujud bersyukur kepada Allah kerana terpilih untuk diuji yang mana ianya salah satu cara meraih rahmat dan reda Allah.

Subhanallah, Allah ..hadirkanlah perasaan syukur aku kepada MU disaat susah dan senang aku Ya Allah. Pilihlah aku untuk menjadi salah seorang hamba MU yang mendapat rahmat MU Ya Allah.



No comments: