CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 7, 2013

MIDI

Kita semua sedia maklum bahawa majalah ini adalah untuk golongan 40 tahun ++. Apabila dikenang semula, rasanya baru semalam aku meninggalkan usia belasan tahun, 20an, 30an..Cepatnya masa berlalu. Apakah amalan yang telah aku kutip dan kerjakan sepanjang kehidupan ini?...Terasa terpinggir dan kerdilnya diri ini apabila memikirkan bekalan untuk dibawa berjumpa denganNYA apabila tiba saatnya. Saat itu pasti untuk setiap yang hidup. Ya Allah, apabila saat itu tiba jemputlah aku dalam keadaan bersih dan suci dari kotoran dosa sama ada besar atau kecil. Hindarlah aku dari azabMU Ya Allah. Lindungi aku Ya Allah daripada melakukan perkara-perkara yang boleh mendatangkan kemungkaran MU. Bukakanlah hati-hati manusia dan makhluk MU yang aku gores hatinya untuk memaafkan aku.

Ampunkanlah aku Ya Allah sama ada dosa yang telah dan belum berlaku akibat daif dan jahilnya diri ini. Pandanglah aku dengan kasih sayang Mu Ya Allah dan anugerahkanlah rahmatMU yang tidak terhingga terhadap hambamu yang serba lemah ini. Amin 

1 comment:

Anonymous said...

Memang terasa kejap sangat masa berlalu, paling senang terasa bila melihat anak anak membesar di depan mata, cepat sangat dah besar....