CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 11, 2012

Ujian Allah

Di saat diri ini diuji oleh Allah..Alhamdulillah.. Allah telah menghadirkan insan-insan yang cukup penyayang daripada golongan kanak-kanak hingga dewasa, bahan-bahan bacaan sebagai pedoman kehidupan dan penyejuk hati..dan juga tasbih coklat kesayangan ku sebagai teman setia di kala mata ini terlalu sukar untuk dilelapkan. Semuanya ini adalah dengan izin Allah..tiada daya kita..


Syukur ku kehadrat ALLAH atas nikmat MU yang tidak terhingga..sebak hati ini..betapa lalai diri ini sebelum ini..moga musibah yang melanda..menjadi titik mula untuk perjalanan aku yang sementara di atas muka bumi..Izinkan aku ALLAH melata di atas muka bumi mu ini..pandanglah aku dengan sifat Ar Rahman dan AR Rahim Mu...sayang dan kasihlah aku ya ALLAH....Janganlah aku dipandang jijik lagi hina..doronglah aku untuk melakukan kebaikan dan kemuliaan dan hindarlah aku dari melakukan perkara mungkar yang mendatangkan kemurkaan MU.


" Ya Allah, engkau telah datangkan kepada ku ubat yang tidak pernah ku kenal sebelum ini, engkau telah buka hati ahli keluarga, sahabat-sahabat ku (yang telah ku kenali dan rakan-rakan baru), guru-guru ku untuk memohon kesihatan yang baik untuk ku. Engkau juga telah datangkan kepada ku doktor dan jururawat yang baik budi pekerti untuk membantu dan mendoakan aku. Engkau juga telah datangkan makanan yang baik untuk ku..izinkan semua ini Allah dapat menyembuhkan ku..dan berilah pada ku rahmat MU yang tak terhingga..aku redha dengan ujian ini" 

No comments: