CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, September 3, 2012

Marhaban

Hari Jumaat (31 Ogos 2012):

Jiran sebelah bertanya suami .."Ada dapat kad jemputan ke, malam nanti ada marhaban..rumah abang pun ada dalam senarai"..dengan selamba suami ku menjawab tiada..

Bila selongkar peti surat..."adaa....arggghh?>@####

Apa kita hendak buat ni..pada mulanya kami mengambil keputusan untuk tidak turut serta dalam majlis  tersebut tetapi setelah mendapat serba sedikit maklumat berkenaan tujuan majlis iaitu untuk mengeratkan hubungan silatulrahim warga "Taman" kami..akhirnya kami setuju..walaupun pada hakikatnya kami tidaklah terlalu bersedia..tambahan pula aku masih menjalani rawatan.

Untuk memudahkan urusan, kami menempah bihun goreng di kedai mamak  berdekatan dengan rumah kami (siap dibungkus) dan membeli air kotak untuk 30++ tetamu. 

Marhaban di rumah kami bermula lebih kurang pukul 10 malam. Memandang rombangan marhaban tersebut semuanya lelaki (golongan dewasa dan kanak-kanak), aku mengambil pendekatan mengasingkan diri di tingkat atas dan membiarkan suami ku melayan setiap tetamu. Rombongan tersebut singgah di setiap rumah selama 15 minit sahaja...suasananya agak meriah. Sebenarnya inilah kali pertama aku menyaksikan majlis sebegini..selama ini cuma mendengar cerita sahaja. Walaupun kami kurang persediaan, alhamdulillah majlis tersebut berjalan lancar..Moga Allah memberkati majlis ini dan semua tetamu berpuas hati dengan hidangan yang cukup sederhana yang kami sajikan.













No comments: