CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 25, 2012

Kelas Ustaz Fauwaz

Masa kelas Ustaz Fauwaz beberapa minggu yang lalu..beliau bertanya di dalam kelas.. "kenal tak Zainab Al-Ghazali?"..ramai rakan-rakan sekelas nampak seperti tidak kenal (mungkin prasangka aku sahaja) sebab aku juga tidak mengenali siapa Zainab Al-Ghazali yang hebat ini..

Siapa Zainab Al-Ghazali ini... tertanya-tanya aku di dalam hati..Selepas kelas, aku memaklumkan kepada rakan sepejabat berkenaan tokoh wanita islam moden yang hebat ini. Dengan lajunya kawan aku ini mencari maklumat di Internet...wahhh..memang hebat..langkah seterusnya aku membuat panggilan ke Pustaka Salam bertanyakan berkenaan buku "hari-hari dalam hidupku" karya Zainab Al-Ghazali.

Akhirnya..aku membuat tempahan...insyaallah beberapa hari lagi buku tersebut akan berada di tangan ku..tidak sabar rasanya..tetiba macam ada tarikan magnet yang kuat untuk aku memiliki dan membaca buku ini. Moga buku ini memberi banyak manfaat...Insyaallah semuanya dengan izin Allah.


Kata-kata Zainab Al-Ghazali yang dipetik dari blog seseorang:

"Hidup ini terlalu singkat untuk menjadi orang biasa. Perlu jadi yang luar biasa untuk mendapat tempat yang luar biasa di akhirat kelak.."

-Zainab Al-Ghazali-

 

No comments: