CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 31, 2013

Sambutan Maulidur Rasul


Pada 29 Jan 2013, pihak syarikat tempat aku mencari rezeki menganjurkan majlis sambutan Maulidur Rasul dan majlis perasmian " Sejuta Mawar untuk Rasulullah S.A.W"...

Mula-mula mendengar "Sejuta Mawar untuk Rasulullah S.A.W"..ingatkan ianya diraikan oleh syarikat kami sahaja..rupanya seluruh dunia..moga ada keberkatan di situ dan ada hati-hati yang diberi hidayah oleh Allah..amin.

Sempena majlis kali ini..penceramah jemputannya adalah Tuan Syeikh Muhammad Fuad Kamaluddin Al-Maliki. Majlis ini juga diserikan dengan alunan nasyid oleh kumpulan nasyid Qasidah Al Sofa. Topik ceramah Tuan Syeikh kita berkisar bagaimana perjalanan Rasulullah untuk menyeru manusia supaya menyembah Allah..diuji pada peringkat awal di bumi kelahiran sendiri iaitu Mekah...baginda berhijrah ke Madinah sehingga beliau berjaya mendapat kemenangan besar dan islam dihormati..Apabila baginda kembali ke Mekah untuk pembukaan Kota Mekah..beliau sedikit pun tidak membalas dendam kepada "mereka-mereka" yang menghina, mencaci dan melakukan pelbagai kejahatan terhadap beliau dahulu..Itulah Rasulullah...Insan terpuji kekasih Allah yang sepatutnya menjadi idola dan panduan kehidupan harian kita..

Setiap penceramah ada aura dan keistimewaan tersendiri untuk membuatkan hati hadirin tersentuh untuk mendengar setiap patah-patah perkataan yang keluar dari mulut beliau. Itulah anugerah Allah kepada siapa yang DIA kehendaki..Walaupun cerita itu selalu kita dengar..tetapi apabila keluar dari mulut yang berbeza ianya menjadi seperti udara nyaman yang menyapa muka dengan lembut dan perasan tenang terus ke hati. Subhanallah..

Sentiasalah menghadirkan diri ke majlis "ilmu". Banyak manfaatnya..moga-moga timbangan amal kita semakin berat dan perbuatan buruk berkurangan..dan moga amal dapat tampung perbuatan buruk .Aku mengingati diri sendiri yang terlalu daif ini...


No comments: